زمانی انسانها عادت به پوشیدن لباس نداشتند. شاید این موضوع درحال حاضر عجیب به نظر برسد اما در آن زمان هیچکس دغدغه پوشاندن بدن خود را نداشت. بعدها با گذر زمان، مردم احساس نیاز به محافظت از خود در برابر خطرات بیرونی کردند. به همین دلیل شروع به پوشاندن بدن خود با برگ و تنه درختان و بعدتر با پوست حیوانات کردند. پس از آغاز تمدن، مردم متوجه شدند که میتوان پارچه را از یک منبع گیاهی استخراج کرد. و برای آگاهی از تحولات بعدی باید تاریخ را مطالعه کنید . . .
صنعت پوشاک یکی از قدیمیترین صنایع است با این حال امروزه شرکتهای انگشتشماری در حوزه تولید پوشاک به موقعیت ممتاز جهانی دست یافتهاند.
جهان شاهد ظهور روندها و الیاف جدید در صنعت پوشاک بود. تعداد معدودی از برندها شهرت جهانی یافتند و کماکان جزو پروفروشترینها در دنیا هستند.
کلید موفقیت آنها در کیفیت، کمال و پایهگذاری روندها نهفته است. در اینجا 10 برند پرفروش و پرطرفدار پوشاک در جهان را فهرست کردهایم و به صورت خلاصه در مورد تاریخچه آنها توضیح دادهایم.
آرمانی
ارزش گذاری مالی این کمپانی معروف در حدود 3 میلیارد دلار هست.
پوشاک آرمانی، دوخت و زرق و برق اعجابانگیزی دارند. ستارههای هالیوودی وفادارترین مشتریان این برند هستند. برند آرمانی تبحر در دوخت کت و شلوار دارد و البسه آن با پارچههای تجملاتی دوخته میشوند.
آرمانی، امپریو، اکسچنچ گرانترین پوشاک تحت این برند هستند. آنها حتی عطر، کیف و کمربند چرمی، عینک، کفش و غیره تولید میکنند. بنابراین در این فهرست رده دهم را به خود اختصاص داده است.

فندی
ارزش کل این کمپانی در حدود 3.5 میلیارد دلار هست.
«پائولا فندی» موسس این شرکت بود که در سال 1925 تاسیس شد. تخصص فندی در تولید لباسهای کلاس جهانی و همچنین کیف و سایر محصولات جانبی است. از مجموعه کیفهای دستی فندی با عنوان «باگت» در سال 1997 رونمایی شد.
این شرکت همچنین دارای آتلیه اختصاصی است.
فندی برای حفظ استاندارد خود در سطح بالا، تولیداتش را مطابق با آخرین مد روز جهان عرضه میکند.

ارزش کل این کمپانی در حدود 3.5 میلیارد دلار هست.
«پائولا فندی» موسس این شرکت بود که در سال 1925 تاسیس شد. تخصص فندی در تولید لباسهای کلاس جهانی و همچنین کیف و سایر محصولات جانبی است. از مجموعه کیفهای دستی فندی با عنوان «باگت» در سال 1997 رونمایی شد.
این شرکت همچنین دارای آتلیه اختصاصی است.
فندی برای حفظ استاندارد خود در سطح بالا، تولیداتش را مطابق با آخرین مد روز جهان عرضه میکند.
ورساچه
ارزش کامل برند ورساچه 5.5 میلیارد دلار و درآمد فعلی حدود یک میلیارد دلار است. این شرکت ایتالیایی در سال 1978 توسط «جیانی ورساچه» تاسیس شد. این برند یکی از پردرآمدترین برندهای سبک زندگی در جهان است.
تزئینات جذاب، چاپ زنده و شفاف و لباسهای رسمی مجلسی و نمادین ورساچه زبانزد خاص و عام هستند. ورساچه انواع بسیاری از پوشاک را برای نخستین بار عرضه کرد به همین دلیل در مکان هشتم این فهرست جای گرفته است.

بِربِری
درآمد این شرکت بریتانیایی حدود 4 میلیارد دلار است. «آدری هپبورن» یکی مشهورترین چهرههای نمادین مرتبط با این برند به شمار میآید.
بربری حتی حکم سلطنتی نیز دریافت کرده است.
این شرکت مجموعهای اختصاصی و انحصاری از محصولات مراقبت از پوست را عرضه کرد. بنابراین بربری را میتوان یکی از گرانترین و انحصاریترین شرکت ها دانست که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

رالف لورن
درآمد رالف لورن درحدود 7میلیارد دلار هست. این برند صرفاً روی تجملات تمرکز کرده و تلاش میکند انواع لباس برای افرادی که میخواهید زندگی رویایی را تجربه کنید، عرضه نماید. از پوشاک رالف لورن بسیاری از شخصیتهای معروف جهان استفاده میکنند.
«پولو» یکی از برندهای مشهور زیرمجموعه رالف لورن است. این شرکت در رتبه ششم قرار دارد.

شَنِل
«کوکو شنل» موسس این شرکت بود و بیشتر به عنوان تولید کننده پوشاک زنانه مشهور است. این شرکت در تلاش است تا راحتی بانوان و همچنین احساس غرور آنها را با پوشیدن لباسهایش تضمین کند.
لباس مجلسی مشکی کوتاه سبک بیزمان را برای نخستین بار برند شنل عرضه کرد. شنل یکی از گرانترین برندها در جهان به شمار میآید که در میان 10 برند برتر در جایگاه پنجم است.

پرادا
«ماریو پرادا» تولیدکننده ایتالیای چرم این شرکت را در سال 1913 تاسیس کرد. پرادا یکی از گرانترین برندهاست و هر دختری آروز دارد که محصولات آنرا بپوشید.
پوشاک عرضه شده توسط این برند دارای طراحی، سبک و رنگ اعجابانگیز هستند و هر دختری که محصولات آن را استفاده کند احساس ویژهای را تجربه خواهد کرد.

هِرمِس
«تیری هرمس» در سال 1837 این برند را تاسیس کرد. در تمام طول این 176 سال، شرکت هرمس بسیار موفق بوده است.
هرمس به خاطر کیفهای مدل «کِلی» خود و همچنین شالهای ابریشم مشهور است. همچنین در تولید کمربند، دستکشهای ورزشی اسبسواری مردانه و زنانه و غیره ممتاز به شمار میآید.

گوچی
فلسفه این شرکت عرضه پوشاک باکیفیت است. گوچی سابقه درخشانی در تولید پوشاک مناسب مجالس فرش قرمز دارد. شرکت گوچی در سال 1912 تاسیس شد و موسس آن «گوچیو گوچی» بود.
گوچی یکی از گرانترین برندهاست و همچنین مشهور به تولید پوشاک فاخر و تجملاتی است به همین دلیل در مکان دوم فهرست جای دارد.

لویی ویتون
گرانترین برند جهان، لویی ویتون است.
لویی ویتون به دلیل استفاده از چرم، دوخت عالی بارانی، پوشاک کارخانهای، کفش، محصولات جانبی، ساعت، عینک آفتابی، جواهرات، کتاب و بسیاری از محصولات جانبی دیگر مشهور و با شایستگی در صدر فهرست ما جای گرفته است.
این فهرست، ردهبندی 10 برند مشهور پوشاک جهان در سال 2017 است. در حالیکه فلسفه وجودی دنیای پوشاک، حفاظت از اشخاص در برابر خطرات بیرونی بود اما امروزه تبدیل به یک تجارت مد شده که هر روز در آن خلاقیت و ابتکار تازهای ظهور میکند. برندهای مختلف برای حفظ موقعیت خود و همچنین برای جا نماندن از روند، رقابت شدیدی با یکدیگر دارند.
